20.9 C
Nicosia
Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου, 2024
Value betting by RebelBetting - the easiest way to make money on sports
ΑρχικήΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΝΤΕΜΗΣ ΧΑΣΑΜΠΗ: Ο 46χρονος Κύπριος που πήρε το βραβείο Νόμπελ Χημείας...

ΝΤΕΜΗΣ ΧΑΣΑΜΠΗ: Ο 46χρονος Κύπριος που πήρε το βραβείο Νόμπελ Χημείας για το 2024- Είναι ο μεγαλύτερος από τρία αδέλφια και οι γονείς του είναι δάσκαλοι

-

Ο Ντέμης Χασάμπης, ο 46χρονος συνιδρυτής του διάσημου εργαστηρίου DeepMind της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), θυγατρική πλέον της Google, έχει χαρακτηριστεί ως υπερήρωας της τεχνητής νοημοσύνης από τη «The Guardian». Παράλληλα, αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως ένας από τους πιο έξυπνους στοχαστές στον τομέα του

Ο Κύπριος επιστήμονας διαπρέπει στην έρευνα της τεχνητής νοημοσύνης, είναι νευροεπιστήμονας, σχεδιαστής ηλεκτρονικών παιχνιδιών, μεγαλοεπιχειρηματίας και παγκόσμιος πρωταθλητής στο σκάκι και στο πόκερ, ενώ έχει συμπεριληφθεί και στις λίστες των«Times»,«Forbes» και άλλων.

Γεννήθηκε στο Λονδίνο στις 27 Ιουλίου του 1976 από Ελληνοκύπριο πατέρα και μητέρα από τη Σιγκαπούρη. Είναι ο μεγαλύτερος από τρία αδέλφια και οι γονείς του είναι δάσκαλοι. Σύμφωνα με το «The Guardian», η αδελφή του είναι πιανίστας και συνθέτης, ενώ ο αδελφός του σπουδάζει δημιουργική γραφή.

Από νεαρή ηλικία, έδειξε μια φυσική ικανότητα στα επιτραπέζια παιχνίδια, ενώ ενδιαφέρθηκε για το σκάκι στην ηλικία των τεσσάρων ετών, βλέποντας τον πατέρα του να παίζει ένα παιχνίδι εναντίον του θείου του. Δύο εβδομάδες αργότερα, κατάφερνε και κέρδιζε ενήλικες στο παιχνίδι. Μέχρι την ηλικία των πέντε, αγωνιζόταν σε εθνικό επίπεδο στο σκάκι και κέρδισε τα πρωταθλήματα κάτω των οκτώ στο Λονδίνο σε ηλικία έξι ετών. Στα εννιά, ήταν αρχηγός της ομάδας ηλικίας κάτω των 11 στην Αγγλία.

Αγόρασε τον πρώτο του υπολογιστή, ένα ZX Spectrum, σε ηλικία οκτώ ετών, με 200 δολάρια που είχε κερδίσει από έναν αγώνα σκακιού. Στα 13 του χρόνια, έφτασε στο επίπεδο του μαιτρ στο σκάκι, κατακτώντας τη δεύτερη υψηλότερη θέση στον κόσμο για παίκτες κάτω των 14 ετών. Έδωσε εξετάσεις GCSEs στα 14 του, δύο χρόνια νωρίτερα από τους συμμαθητές του, και στα 15 του εξασφάλισε το υψηλότερο επίπεδο στα μαθηματικά, ακολουθώντας επιπλέον μαθήματα μαθηματικών, φυσικής και χημείας στα 16 του.

Ξεκίνησε την καριέρα του στα βιντεοπαιχνίδια στην εταιρεία Bullfrog Productions, σε ηλικία 15 ετών, κερδίζοντας μια θέση έπειτα από νίκη σε διαγωνισμό για δουλειά στο περιοδικό Amiga Power.

Μετά την αποφοίτησή του από το λύκειο, έκανε αίτηση στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, όπου έγινε δεκτός, αλλά δεν του επιτράπηκε να αρχίσει τις σπουδές του λόγω της ηλικίας του, καθώς θα ήταν μόλις 16 χρονών. Έτσι, πήρε ένα χρόνο αναβολής. Ξεκίνησε την καριέρα του στα βιντεοπαιχνίδια στην εταιρεία Bullfrog Productions, σε ηλικία 15 ετών, κερδίζοντας μια θέση έπειτα από νίκη σε διαγωνισμό για δουλειά στο περιοδικό Amiga Power. Στο Bullfrog, συμμετείχε στον σχεδιασμό και ηγήθηκε του προγραμματισμού του «Theme Park», ενός παιχνιδιού που καλούσε τους παίκτες να δημιουργήσουν το δικό τους θεματικό πάρκο.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Bullfrog, συνεργάστηκε με τον θρυλικό σχεδιαστή παιχνιδιών Peter Molyneux, ιδρυτή της εταιρείας.

«Νομίζω ότι επηρεάσαμε ο ένας τον άλλο σε πολλά. Συνεργαστήκαμε πολύ στενά για αρκετά χρόνια – είναι δύσκολο να πω ποιος επηρέασε ποιον περισσότερο, αλλά ήταν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής μου».

Το «Theme Park» κυκλοφόρησε το 1994, όταν ο Χασάμπης ήταν 17 ετών, και γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία. Αποχώρησε από την Bullfrog το 1994 για να σπουδάσει επιστήμη υπολογιστών στο Κέιμπριτζ. Απέκτησε το πτυχίο του στην επιστήμη υπολογιστών με διάκριση και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Queens College College, όπου αποφοίτησε με διπλό πτυχίο πρώτης τάξης σε ηλικία 20 ετών.

Μετά την αποφοίτησή του το 1997, ο εργάστηκε για άλλη μια φορά στο Lionhead Studios υπό τον Molyneux ξανά. Το 1998, ίδρυσε τα Elixir Studios, τα οποία παρήγαγαν βραβευμένα παιχνίδια για παγκόσμιους εκδότες, όπως το Vivendi Universal και το Microsoft.Elixir, το οποίο απασχολούσε περίπου 60 άτομα στην αιχμή του, έκανε παιχνίδια προσομοίωσης AI, μεταξύ άλλων τα «Republic: The Revolution» και «Evil Genius», τα οποία και ήταν προτεινόμενα για BAFTA.

Σύμφωνα με τη «Financial Times», ο Ντέμης Χασάμπης πώλησε 5% μερίδιο στο Elixir στον δημιουργό παιχνιδιών Eidos, το οποίο δημιούργησε τη σειρά «Tomb Raider» της Lara Croft. Το μερίδιο πωλήθηκε για £ 600.000, εκτιμώντας την εταιρεία σε £ 12 εκατομμύρια.

«Δουλεύαμε πολλές ώρες, εγώ και η ομάδα μου. Τρελές ώρες. Αυτό που κάναμε δεν ήταν βιώσιμο. Είπαμε ότι θα εργαζόμασταν έτσι για 6 μήνες και πέρασαν 2 χρόνια. Ήμασταν όλοι κουρασμένοι. Ήμασταν πολύ μπροστά από τους υπολογιστές και από την αγορά της εποχής. Τα παιχνίδια που φτιάχναμε -τώρα το αντιλαμβάνομαι- ήταν πολύ φιλόδοξα. Ήμασταν πολύ μπροστά από την εποχή μας».

Σύμφωνα με δήλωση του, στο Forbes, ο οποίος παραμένει CEO στη DeepMind, η εταιρεία «έχει φτάσει το πρώτο ορόσημο της, παρουσιάζοντας πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να οδηγήσει και να επιταχύνει νέες επιστημονικές ανακαλύψεις από τις οποίες θα μπορεί να επωφεληθεί ο κόσμος κάποια μέρα».

Το 2017, η «Time» τον ονόμασε ως έναν από τους 100 πιο σημαντικούς ανθρώπους στον κόσμο. Μάλιστα έχει συμπεριληφθεί στη λίστα της Βρετανικής εφημερίδας,«The Guardian», ως μία από τις ιστορίες που άλλαξαν τα δεδομένα στο τομέα της επιστήμης κατά το 2018.

Ο Ντέμης Χασάμπης συνεχίζει να αποτελεί έμπνευση για πολλούς, όχι μόνο για τις επιστημονικές του κατακτήσεις αλλά και για την ικανότητά του να γεφυρώνει τις επιστήμες και την τεχνολογία μι ε την ανθρώπινη γνώση και νοημοσύνη.

Επίσης, το βραβείο Νόμπελ Χημείας 2024 θα απονεμηθεί εκτός από τον Κύπριο επιστήμονα καστους David Baker και John Jumper για το έργο τους στις πρωτεΐνες.

- Advertisment -

πρεπει να διαβασετε: